zondag 24 augustus 2014

De landen van Europa zijn bekend

Eindelijk niet meer zo onbekend door Europa. Ik weet nu dat Kosovo bij Macedonië en Montenegro ligt. Goed, voordat ik de rest van mijn leven foutloos blijf, heb ik nog wel wat te oefenen, maar dat geeft niet. Voor nu is hij afgerond, en ik zal hem aan het einde nog wel een keertje meepakken. #27 is afgerond! En het geld (#2) zit al in de spaarpot.

Vanmorgen ben ik begonnen met uitslapen. Het was uiteindelijk gisteren namelijk 0.30 voordat ik naar bed ging. Foutje. Maar goed, ik kon vanmorgen ook uitslapen, dus dat scheelde. Eenmaal echt wakker (dat is enige tijd nadat ik mijn bed gegaan ben), heb ik de hond uitgelaten, lekker een rondje van drie kwartier. En daarna hond, paard, shetten, konijnen en 3x kippen eten gegeven. De kuikens moesten het vanmorgen doen zonder kuikenvoer want dat was op. Dus dat heb ik zojuist maar even gehaald. Eigenlijk moet ik met jongste broertje ook nog even een kabeltje halen want hij moet per se een echt oplaadsnoertje hebben voor zijn iPhone in plaats van een neppe en daar heeft hij geen geld voor. Maar ik moet ook nog haren wassen, de cavia's verschonen en met het paard gaan lopen, en nog een keer de hond uitlaten. Dus misschien stel ik het wel even uit tot morgen. Hij is het (o zo per ongeluk) weer eens vergeten. Eigenlijk moeten de konijnen ook nog even verschoond worden. Het is altijd fijn als het gebeurd is, maar het blijft een niet zo prettig werkje doordat ze in een tijdelijk hok zitten waardoor je dubbelgeklapt in rare bochten moet wringen om het schoon te maken. Ze hebben namelijk besloten om het meest slecht te bereiken hoekje te gebruiken als toilet. Gelukkig hebben ze ook nog een ren van 2m2, dus ze zitten niet in hun lucht.

Vanmorgen met wandelen van de hond heb ik ook een foto gemaakt (#50). Dit is gewoon langs het kanaal, uit iedere andere hoek zou je de huizen direct achter deze bosjes zien, maar hier lijkt het net alsof we heerlijk in het bos waren. Wat kunnen foto's soms ontzettend vertekenen. Maar het loopt er alsnog heerlijk, zelfs al is het niet zo mooi als dat het op deze foto lijkt.


En ik moet vandaag wel weer even FreeRice'n (#77), want ik wil die 1M zo snel mogelijk verdienen, ik zit nu op 7K, vandaag wil ik het liefst naar 10K. Maar met 8K ben ik op zich ook tevreden. Ik wil vandaag eigenlijk ook nog wel iets tekenen, danwel Victor (#48), danwel gewoon iets in een schetsboek (#57) en ik wil weer een verhaaltje schrijven van 1001 woorden (#56). Vandaag is het woord "Meerderheid". Daar moet wel wat mee te schrijven zijn, toch? Ik heb nog geen verhaalbasis gevonden waar ik verder mee wil, maar het brengt in ieder geval de creatieve geest weer op gang, en dat was hard nodig. En dan moet ik nog wat aan celbiologie doen (#7). Ik heb het dus weer eens ouderwets te druk.

Ik hoop vandaag ook nog één of twee dingen te bedenken waar ik dankbaar voor ben (#87) en de laatste 11 boeken te vinden die ik wil lezen voor doel #52. Zo eerst maar even hokken verschonen, denk ik maar, daarna het paard wandelen. Dan douchen en dan de hond nog een keer. Dan zijn in ieder geval de belangrijkste dingen gebeurt. Iemand nog ideeën voor documentaires of films? Van ieder moet ik er 26.

Edit: ok, niet echt een edit. Want voordat ik dit bericht geplaatst had, kwamen oudste en jongste broertje binnen. Na wat geouwehoer (op een positieve manier) gingen we met zijn drieën, of vieren als je de hond meetelt, naar het winkelcentrum lopen. Daar eerst het kabeltje gehaald en daarna naar de winkel waar oudste broertje een jas wilde kopen. Jammer genoeg verkocht dit filiaal geen Hugo Boss, dus dat ging niet door. En toen weer terug naar huis. Ik de hond aan jongste broertje gegeven om boven te zetten en ik ben direct door gegaan met het paard. Tijdens de wandeling werd ik gebeld dat mijn ouders er met 3 kwartier waren incl. eten, en dus had ik een uiterlijke tijd op thuis te zijn. Toch de tijd genomen om een gezin een extra toeristische attractie te geven, ze kwamen uit Bagham of Bugham o.i.d., uit de golf in ieder geval. En een andere kerel kwam ook nog even het paard aaien. Nu gaat Victor ook naar het midden-oosten, leuk.

Maar de Chinees is er ondertussen (samen met mijn ouders), dus ik ga eten. Straks schrijf ik nog wel een stukje.

Geen opmerkingen: