maandag 23 maart 2015

Niet te best, een beetje afgeleid

Dat was vandaag. Het was niet te best. Ik ben moe, chaotisch, afgeleid, en daardoor heb ik weinig focus en doorzettingsvermogen. Ik val terug in oude gewoontes, zowel qua eten als qua vluchtgedrag. Dat is niet de bedoeling en ik moet mijzelf echt weer bij elkaar rapen. Maar niet meer vanavond. Ik ga zo douchen en naar bed, voldoende slaap helpt ook een hoop waarschijnlijk.

Maar ik heb wel een geweldig gaaf weekend achter de rug, zelfs al heeft Victor wel zijn sporen (in mijn handen) achtergelaten want hij is hem voor het eerst sinds ik hem heb (voor de 2e keer) gepeerd terwijl ik hem in de hand had en ik kon hem niet houden. Hij sloeg daarbij ook nog achteruit, waarbij hij mijn hoofd net heeft geschramd (en ook over de lijn stapte, waardoor ik hem uiteindelijk niet kon houden omdat ik alleen nog maar naar achteren en niet opzij kon trekken). Maar gelukkig kreeg ik hem wel terug in draf en kon ik hem op stem in draf houden, terwijl ik hem zo het hoekje naar huis om zag gaan.

Naderhand (tijdens het koelen van mijn vinger, waar ik een brandwond van het touw heb zitten) bedacht ik me allerlei factoren waardoor het kwam. Het waren allemaal kleine foutjes die bij elkaar dit keer een te grote factor gingen spelen. Het gebeurde op weg naar de longeercirkel en daarna ben ik daar alsnog heen gegaan en toen heeft hij minutenlang gegaloppeerd, zonder dat ik daar enig aandrijven voor hoefde te doen, alleen sleuren om hem op de cirkel te houden de eerste paar rondjes.
Om wat voorbeelden te geven van kleine foutjes: dually halster in plaats van hoofdstel met bit en ketting; longeerlijn van mijn moeder i.p.v. van mij (die ligt nog ergens anders); achter het huis gelopen en toen hebben de shetten flink naar hem gehinnikt; de teveel geremd met de longeerzweep voor hem; aan de kant van de sloot de zandhoop passeren; (net) te laat baldadig gedrag corrigeren. Echt geen ruige dingen, dingen die normaal geen verschil zouden maken. Maar deze keer werd er ook een 10ft-container en waren de shetten daardoor ook onrustig. De meneer was er eerder dan verwacht, daardoor had ik snel de dually omgegooid en hij was langer bezig dan verwacht, daarom was ik achter het huis langsgelopen en heeft Victor vrij veel tijd gehad om spanning op te bouwen.

Alles bij elkaar, is het vooral een kwestie van "Kan gebeuren, volgende keer beter opletten". Maar het was best even indrukwekkend.

Maar er broeit bij ons thuis nog meer, mijn ouders gaan namelijk naar een boerderij verhuizen als het lukt (zo niet de boerderij die we/ze nu op het oog hebben, dan waarschijnlijk een volgende), en ik ben hard op weg om mijn bachelor af te ronden, half april is hij waarschijnlijk klaar (en anders moet ik alleen nog een al ingeleverd verslag herschrijven). Vandaag heb ik wel mijn biebboeken omgewisseld en het blaadje voor mijn overgang master ingeleverd, zodat dat dan ook goed loopt.



Er borrelt nog meer, want ik heb zaterdagmiddag groen licht gekregen om te kijken voor 2 middenslag poedel teefjes. Ik kijk daar al lange tijd voor (ik wil al 5 jaar een hond, daarvan 4 jaar een middenslag poedel), maar ze staan zelden op marktplaats en de site van de poedelclub vind ik waardeloos, maar staan ze ook zelden op. Ik wil wel een poedel met stamboom en testen namelijk. Zaterdagmiddag kreeg ik dus groen licht, zaterdagavond kwam er een advertentie op marktplaats online, rode middenslag poedelpups, mogen vanaf 15 april weg. Zondag hebben we gebeld en we waren de eerste die ze sprak. Het waren 3 teefjes (en 3 reutjes), 1 teefje hield ze zelf en de andere twee zijn nu voor mij gereserveerd! Ik geloof in Karma, en nu komt het blijkbaar naar me terug. Nu nog hopen dat de boerderij ook lukt, want dat maakt mijn toekomstplannen nog dichterbij. Ik trek dan namelijk terug in bij mijn ouders.

Volgende week maandag mag ik komen kijken, dan zijn de pups 4 weken. Echt super spannend, maar ik heb er al helemaal zin in. Ik ben hard aan het twijfelen over wat ik precies ga voeren, hoe ik precies ga trainen, wat ik qua halsbandjes, tuigjes en lijnen ga uitkiezen en allerlei ander details. Maar één ding weet ik in ieder geval al wel zeker: ik ga trainen bij Kynologisch Nederland ! Dat is echt een superfijne hondenschool die traint met clicker en voedselbeloningen maar is daar toch niet in doorgeslagen. Er wordt echt per individuele hond gekeken. Met Boris hebben we daar 7 jaar geleden ook getraind.

En dus ben ik te afgeleid en toen was het gisteravond ook nog na 11 uur voordat ik lag en iets voor twaalven voordat ik sliep en was ik vandaag ruimschoots voor de wekker wakker dus ben ik ook echt moe. Maar ik heb wel de plank challenge begonnen vandaag, dus toch nog iets gedaan. Morgen er weer vol tegenaan.

Groetjes, Domor Verbeuk (desperately in love).

Ps. de pups komen sowieso tot september niet alleen te zitten (buiten het trainen voor alleen blijven om), hoe en wat met periode 6, hangt van mijn vakken af. Of ze gaan naar mijn ouders, of ik regel oppas en ga maar heel weinig naar college, maar alleen zullen ze niet zijn.

Geen opmerkingen: