donderdag 29 januari 2015

De koelkast gaf me motivatie

Om hem nou eindelijk eens goed schoon te maken.

Ik heb al een hele tijd water onderin mijn koelkast staan, condensvocht, en daar ging ik gisteren wat aan doen, volgens mijn to-do list. Volgens mijn to-do list van vandaag ging ik er vandaag maar wat aan doen. Toch zag het er niet naar uit dat ik daar de tijd voor ging nemen. En dus ondernam de koelkast nu maar zelf actie.

Hij ging lekken. En serieus ook. Een grote plas kwam onder mijn koelkast te staan. Flut... Dat betekent namelijk dat ik per direct aan de slag ermee moet, want ik heb laminaat. Alle spullen van mijn koelkast af (o.a. mijn magnetron), spullen naast de koelkast weggehaald en toen de koelkast opzij geschoven om de grootste hoeveelheid water te verwijderen en zodat de koelkastdeur ver genoeg open kon om alle plankjes eruit te halen.

Alle plankjes eruit, groentelade eruit en toen 2 handdoeken aan vocht van de bodem gezogen. In één van de groentelades zat ook water en de glazen plank was ook nat. Nu ik daar toch mee bezig was, heb ik direct maar alle planken en lades schoongemaakt, de wanden van mijn koelkast schoongemaakt en daarna de planken er op (voor nu) gunstigere plekken ingeschoven.

Ik moet nog een keer de vriezer ontdooien, maar daarvoor moet deze eerst vrijwel leeg zijn (zie #80, voorraden opmaken). Voor nu is de koelkast weer helemaal tiptop in orde.


Volgende schoonmaakklusje, de magnetron. Ik heb hem ernstig aangeraden niet een vergelijkbaar kunstje uit te halen, want dan mag hij wieberen. Ik wil toch al een combi-magnetron, hij hoeft me alleen nog maar een reden te geven.

Ik heb ook een mailtje terug gehad over de verslagen die ik heb ingeleverd. Blijkbaar mag ik het vak inderdaad nog afsluiten (daar moest overleg over worden gepleeg), maar hij heeft op zijn vroegst pas over 2 weken tijd om de verslagen na te kijken. Voor verslag 6 moet ik contact opnemen voor mijn stage-school, daar heeft hij geen vervangende opdracht voor. Ik ben ook bezig geweest met celbiologie, week 2 heb ik nu helemaal gelezen (verdeeld over gisteren en vandaag) en morgen begin ik met week 3 te lezen.

De cavia's zijn vandaag ook verschoond. Ik heb deze keer ook de vloer netjes gedweild in het hok, dat maakt het verschonen veel meer werk, dus dat doe ik niet iedere keer maar afgelopen keer met verschonen zag ik dat het toch best wel nodig begon te raken. Dus deze keer heb ik het netjes gedaan.


Weer helemaal schoon en fris. Ergens in die bergen hooi zitten de cavia's, ik zie de berg af en toe bewegen.

Zo meteen nog een stukje informatieboeken lezen. En eventueel nog een kleurplaat af kleuren. Nog 2 recources (tijdschriften) lezen en dan zit mijn tijd er waarschijnlijk ruim op. Vandaag trouwens ook nog weer freerice (32.5%) en duolingo (247 woorden) gedaan. Dus dat blijft ook doorgaan.

Dat is het voor deze keer.

Groetjes, Domor Verbeuk.

Geen opmerkingen: