zaterdag 7 februari 2015

Boodschappen doen met honger

In ieder rijtje dieettips en bezuinigtips wordt aangegeven: geen boodschappen doen met honger. Helaas had ik om 18.30 nog geen avondeten gehaald en wel honger, dus ik moest toch. Ik kan je zeggen, mijn broertje kan morgen wat lekkers meenemen naar scouting. Uiteindelijk heb ik wat snoepgoed gegeten, 100g blauwe bessen, een blikje ijskoffie en wraps met zalm, ei-bieslooksalade en ijsbergslamix. Het had zeker slechter gekund. Voor morgen nog wat te snoepen en ontbijt/lunch, totaal was ik 25€ kwijt, ook dat had zeker slechter gekund.

Echter ben ik na het boodschappen doen ook nog even het winkelcentrum ingedoken, terwijl ik mijn blauwe bessen en ijskoffie verorberde. Dat was dom. Daar is geen ander woord voor dan dom. Hoewel, budgettechnisch onverstandig mag ook, dat klinkt liever, maar komt toch neer op dom. Want op het winkelcentrum hebben wij een boekenvoordeel. En ik ben dol op de boekenvoordeel want ze hebben, verrassing, voordelige boeken (en films). Nu heb ik recentelijk een lijstje gemaakt van al mijn dvd's en paardenboeken. Nou, die mag ik dus gaan bijwerken.

Er zijn bijgekomen: Massage voor uw paard (boek 93), de dvd's Turbo, Brave, Tangled, Frozen, Lorax en Over the hedge. Daarnaast heb ik ook nog de boeken "Verhoog uw EQ" en "Moeilijke mensen, hoe mee om te gaan" gekocht en een pocketagenda (2015). Oftewel, ik heb mijn etenskoopdrang uitgeoefend op alternatieve waar. Maar ik ben er niet ongelukkig om, want deze films stonden grotendeels al op mijn lijstje om te kopen (alleen Over the hedge niet) en een boek over paarden masseren had ik nog niet en psychologische boeken zijn altijd welkom. Ik vind verbale deëscalatie een ontzettend interessant onderwerp en alles wat ook maar lichtjes in de buurt komt ook. Over het overschrijden van het budget? Laten we zeggen dat het de 25€ ruimschoot overschreden heeft.

Daarna ben ik nog even de intertoys ingedoken, maar daar heb ik me wel ingehouden en niets gekocht.

Thuis gekomen ben ik eerst gaan eten en daarna heb ik de hond gevoerd. Zo meteen de paarden voeren, zeker het grote paard zal wel zin hebben, de shetten hebben 's middags een slowfeeder gehad om uit te proberen en daar zullen ze nog wel druk aan bezig zijn.


Het is een hooinet van 75x90 cm groot met 2x2cm mazen. Er zitten 2 plakken hooi in. Er zouden zeker 3 plakken hooi inpassen en mogelijk zelfs wel 4 of 5, afhankelijk van hoe goed je propt. Hier heb ik 2 vaste plakken (dus niet losgetrokken) gewoon schuin boven elkaar erin gelegd. Ik kreeg ze er net niet naast elkaar erin. Als het hooinet 85cm breed was geweest, was dat waarschijnlijk geen probleem geweest. Maar voor hen is dit zat. Op het filmpje hebben ze het hooinet 5 minuten, ze doen het al voorbeeldig.

's avonds heb ik de paarden nog even gemest en gevoerd, de hond een kort rondje uitgelaten en toen vond ik het wel weer mooi geweest. En vanmorgen lekker de hond uitgebreid uitgelaten (2 uur), zo met het paard wandelen.

Groetjes, Domor Verbeuk.

Geen opmerkingen: