woensdag 4 februari 2015

Computerdoelen

Een kopje waar ik over het algemeen maar zijdelings wat over zeg, want het heeft niet echt spannende doelen en ze hebben ook vrij veel stil gelegen. Maar vandaag eens een update over deze doelen:

#73: maak de website www.mizora.nl/ af. Dit is iets waar ik achter de schermen hard aan bezig ben. De eerste basis is er, maar dat moet nog veel verder uitgebreid en ingevuld worden. Sowieso moet ik, voordat de site online kan, eerst nog een aantal dingen regelen. Dat gaat waarschijnlijk pas in april gebeuren, dus dat is een wordt vervolgd. En ondertussen knutsel ik er gestadig verder aan.

#74: schrijf 100 artikelen op www.infonu.nl/ . Het zijn er nog geen 100, maar zojuist is mijn tweede artikel goedgekeurd! En nog 3 artikelen waar ik aan bezig ben, met daarnaast nog een heel aantal artikelen waar ik al wel een idee bij heb, maar nog niet aan begonnen ben (of alleen een titel van heb aangemaakt).

Voeding bij paarden: algemeen
Hier wordt de basis van het voeren van paarden beschreven. Waarom het belangrijk is om voer te wegen (zowel ruwvoer als krachtvoer), maar ook om het gewicht van je paard (ongeveer) te weten. En hoe je het rantsoen kunt berekenen voor je paard. Wanneer een vitaminekorrel voldoende is en wanneer krachtvoer noodzakelijk is. En wat je kan voeren aan een paard met ondergewicht. Uiteraard is alles slechts kort beschreven. In verdiepende artikelen ga ik op de onderwerpen verder in.

Zo'n standaard voerschep bevat niet altijd 1kg krachtvoer, dit kan tussen de 600g en 1.25kg liggen.

Voeding bij paarden: ruwvoer
Dit is zo'n verdiepend artikel. Hoewel ik nog wel verdere verdieping wil aanbrengen, is dit de eerste stap (ik ben van plan de verschillende soorten ruwvoer ieder met een eigen artikel te behandelen). In dit artikel wordt beschreven wat de term "droge stof" inhoudt en waarom die van belang is bij het voeren van paarden. Daarna wordt er een onderscheid gemaakt bij paarden met (neiging tot) overgewicht, paarden met een correct gewicht en paarden met (neiging tot) ondergewicht. Er wordt uitgelegd wat er aan mogelijkheden zijn.

Misschien ga ik de titel van dit artikel nog wel veranderen naar Voeding bij paarden: hoeveelheid ruwvoer. Maar voor nu vind ik het goed.

#75: zie 26 (voor mij) nieuwe films. Dit gaat niet zo hard. Ik ben echt geen filmkijker en het zijn veelal niet echt mijn soort films (anders zouden ze niet nieuw voor me zijn). Maar E.T. heb ik gezien en binnenkort moet ik tranentrekker "The boy in the striped pyjama's" ook maar gaan kijken. En voor de rest is het maar zo af en toe me ertoe zetten om er één te kijken. Het hoort nu eenmaal bij mijn culturele opvoeding, gelukkig zit er vaak mooie muziek onder (de soundtrack van "The Titanic" is machtig mooi).

#76: zie 26 documentaires. Deze gaat beter, hoewel het ook al weer een tijdje stil ligt. Ik heb de kortste namelijk al gekeken. 8 heb ik er sowieso al gezien, over 1 twijfel ik en eentje heb ik stilgezet maar weet ik niet meer waar ik gebleven was en moet dus ook opnieuw. Gelukkig is de twijfelaar een korte film (20 minuten). Uiteindelijk vind ik ze vaak wel interessant, ik moet me er alleen toe zetten.

#77: doneer 1.000.000 rijstkorrels via freerice. Deze komt toch nog af en toe terug, dan gooi ik er weer in waar ik op het moment gebleven ben. Dit is er eentje waar ik behoorlijk consequent aan blijf werken en hij schiet dan ook gestadig aan op. Ik heb op het moment 355.000 rijstkorrels en ben op 35.5% van mijn doel. Ik heb als dagelijks doel er 1000 halen, maar meestal probeer ik er in ieder geval 5000 te halen en als ik er echt even de tijd voor neem zelfs 10K. En dus vordert hij.

En dat waren de doelen die vallen onder het kopje Computerdoelen. Sommige doelen vorderen harder dan anderen, maar alle doelen zijn onderweg. En daar best ik best heel tevreden mee.

Tot de volgende keer.

Groetjes, Domor Verbeuk.

Geen opmerkingen: