woensdag 18 februari 2015

De frustratie van soep

De soep frustreert me, ontzettend. Want ondanks dat hij al 9 minuten in de magnetron heeft gezeten op vol vermogen (eerst 5 minuten, toen een kwartier niet en toen nog  4 minuten) is hij nog steeds niet ontdooit. En ik heb honger. Dus heb ik alle stukje die wel ontdooit zijn er rond weggegeten, het ijsblok is het midden in stukjes gedwongen en nu staat hij er voor nog 4 minuten in de magnetron. En het ergste is: het is mijn eigen schuld, en dat frustreert me nog het meest.

Ik weet namelijk dat soep slecht ontdooit en ik weet dat ik hem de avond van tevoren daarom al ergens te ontdooien moet leggen (niet de koelkast, want dan duurt het te lang). En dat ben ik gisteravond vergeten, vanmorgen bedacht ik me dat en ik ben het opnieuw vergeten. Dus nu moest hij zo vanuit de vriezer de magnetron in, en ontdooit hij slecht.

Dat is niet de enige reden dat het mijn eigen schuld is, want er is nog wat aan de hand. Gisteravond had ik echt geen puf meer om af te wassen, het was half 12 (daarover later meer) en ik was het zat. Dus heb ik niet afgewassen, niet mijn eten klaargemaakt voor de volgende dag en dus ook geen soep uit de magnetron gehaald. Vanmorgen had ik nog steeds geen zin in afwassen, ben ik de soep dus opnieuw vergeten en heb ik het eten voor de rest van de dag nog niet klaargemaakt.

Aangezien dat altijd even moet inweken (anders moet ik zo lang schudden), wilde ik als lunch nu soep eten en heb ik mijn lunch voorbereid terwijl de soep in de magnetron bezig was. Die eet ik nu tussen 3 en 4. Maar had ik alles dus gisteravond netjes gedaan, dan had ik a) geen soep gegeten nu, maar gewoon lunch en b) was mijn soep sowieso ontdooit geweest.

Maar... het was wel nuttig wat ik gisteravond heb gedaan, van 20.00 tot 23.00. Ik heb namelijk mijn volgende artikel af op infonu.nl. Ditmaal een artikel over bietenpulp. Aan de ene kant is er ontzettend veel over te vinden, veel meer dan dat ik in eerste instantie had verwacht. Maar aan de andere kant was het ontzettend lastig om er een passend verhaal van te maken. Hopelijk is het gelukt, op- of aanmerkingen zijn altijd welkom!

Voeding bij paarden: bietenpulp

Het is een vrij lang artikel geworden, zelfs al heb ik alle blokjes zo kort mogelijk geprobeerd te houden. Ik heb direct weer tig onderwerpen erbij waar ik stukjes over kan schrijven. Direct verband houdend met dit artikel zijn het 10 onderwerpen, waarbij ik er van 7 nog geen titel had staan bij opgeslagen artikelen (en ik zie, nu in het lijstje opgeslagen artikelen kijk, nog 2 onderwerpen die er zo bij mogen qua verband houden). Er valt zo ontzettend veel te schrijven over paardenvoeding en andere zaken omtrent paarden, ik ben nieuwsgierig hoever ik kom.



En gisteren nog meer goede dingen gedaan. Ik heb namelijk nieuwe banden onder MeepMeep (mijn Alto) laten zetten. Het zijn Vredestein 4S quatrac 3 geworden. All season banden, wel een cm groter dan mijn vorige band, want ze waren er niet in de maat van MeepMeep. Letterlijk, ze bestaan niet. Maar dit maakte volgens de monteur niet uit qua wegligging, dus prima zo (anders had ik voor zomerbanden gegaan). Voor zijn er direct 2 nieuwe bandjes op gegaan, voor achter zijn ze besteld, want ze hadden er maar 2 op voorraad en voor waren de banden serieus versleten. De auto stuurt nu al makkelijker, dus dat is alvast een grote  verbetering.

Voor de rest niet zo veel aan school gedaan, dat was wel de planning maar ik kon me er niet toe zetten. Zojuist al wel aan LIT6 gezeten. Daar moest ik eerst een stuk voor lezen uit een boek namelijk. Zo wandelen (dat heb ik nog niet gedaan) en daarna een stuk verslag schrijven en een mailtje sturen om verder te kunnen gaan met LIT6. Dat zijn de belangrijkste dingen voor vandaag. En dan natuurlijk afwassen en nog wat informatieboeken lezen. De voedingsboeken zijn omhoog gekropen op de wachtlijst, verrassend he?

Tot de volgende keer. Groetjes, Domor Verbeuk.

2 opmerkingen:

Janneke zei

Soep ontdooit makkelijker als je de bevroren klont loswrikt van het bakje en hem in de pan legt met de deksel erop! Ik ben ook zo'n held die altijd haar soep vergeet te ontdooien..

Domor Verbeuk zei

Ik heb je berichtje helemaal over het hoofd gezien. Ik zal het onthouden. Vandaag nieuwe soep gemaakt, dus het zal komende week nog wel eens gebeuren.