maandag 9 maart 2015

Chaos en efficientie

Van beide heb ik op het moment mijn deel.

Het gaat geweldig qua studie en achterstallige puntjes op to-do lijst. Gisteravond heb ik uiteindelijk maar besloten om de cavia's toch maar weer in een kooi te houden. Of eigenlijk, in 2 kooien. Die heb ik toen direct besteld en naar het verkeerde adres laten sturen. Het was ondertussen half twaalf en de website gooide een extra aanbieding tussendoor en daarna ben ik het gewoon vergeten aan te passen. Gelukkig is het niet heel ver om het op te halen en ik heb er direct een servicemail achteraan gestuurd dus misschien hebben ze het gewoon direct al aangepast en komt hij wel op mijn adres binnen, maar het geeft wel een beetje de chaos in mijn hoofd aan.

Vandaag is weer een nieuwe week begonnen. Dus een nieuw to-do lijstje voor deze week uitgeprint, allerlei puntjes die vrij gemakkelijk zijn heb ik alvast gedaan en het lijstje heeft dus zijn eerste uitdunning al gehad (4x FreeRice afgestreept, 7x bijbel lezen en 3x duolingo, maar daar waren ook 2 achterstallig van). Het gaat dus lekker.

Zo meteen een paragraaf van BT1.3 doen. BT1.2 heb ik donderdag helemaal afgerond, maar voor vrijdag had ik bedacht heel BT1.3 te doen en dat was stom. Doordat ik het een te grote klus vond, voelde ik alsof ik het niet kon afronden die dag en als ik het dan toch niet kon halen, dan kon ik er net zo goed niet mee beginnen ook. Dat is uiteraard onzin, maar zo voelt het wel merk ik. In ieder geval voelt het zo voor mij. En dus ga ik zo 1 paragraaf schrijven en dan mag ik tevreden zijn van mijzelf. En vanmiddag wil ik nog 1 paragraaf schrijven, en dan mag ik weer tevreden zijn van mijzelf. Meer mag altijd en is altijd beter, maar 1 paragraaf is voldoende. Daar mag ik voldoening uit halen.

Afgelopen weekend heb ik beide dagen met Victor gelopen. We zijn vorige week van voer veranderd en Victor is een stuk relaxter geworden. Hij is een beetje sullig geworden, maar hij is voornamelijk ontspannen. Ik ben nieuwsgierig of dit zo blijft of dat hij straks toch weer actiever wordt. Tijdens de wandeling zelfs weer foto's kunnen maken.



Straks even bij de Gamma 2 kastjes halen en een kwast. Want ik ga een boekenwand maken. Ik wil mijn boeken gewoon echt netjes kwijt kunnen en nu maar besloten hoe ik precies ga regelen. Mijn vader komt binnenkort ze even helpen in elkaar te zetten en aan de muur te schroeven (het eerste kan ik op zich zelf, het tweede heb ik hem en zijn gereedschap voor nodig).

En nu ga ik weer druk verder. Nog een hoop te doen vandaag en ik blijf gewoon zin houden, dat vind ik zo leuk. Boordevol motivatie zit ik.

Groetjes, een enthousiaste Domor Verbeuk.

Geen opmerkingen: