vrijdag 13 maart 2015

grr... gluurder

Er is een gluurder actief op een nabijgelegen studentencomplex, en hij gluurde bij mijn vriendin naar binnen op het moment dat we daar gezellig nog een bakje koffie aan het doen waren na de vergadering van bewonersvertegenwoordigers. Ze had de luxaflex dicht, maar opeens dacht ze iets te zien. Toen ze 2 balkjes wegduwde, vluchtte de gluurder en op het moment dat de vriendin zegt "hij rent weg" staan haar vriend en ik direct op. Ik gris mijn tas nog mee en daarna sprinten we naar buiten. Zij rent ook achter ons aan, trekt haar kamerdeur dicht en gooit een steen tussen de nooduitgang want haar sleutelbos lag nog binnen. Ondertussen heb ik mijn zaklamp gepakt (uit mijn tas) en is haar vriend al uitgebreid aan het rondkijken op zijn sokken.

Na een krap half uurtje hebben we een mogelijk type auto met gedeeltelijk kenteken, daar leek iemand gehurkt achter vandaan te komen en daarna reed hij met die auto weg, en hebben we de andere bewonersvertegenwoordiger van dat complex gesproken (mijn vriendin doet dit samen met iemand anders, ik ben bewonersvertegenwoordiger van mijn complex). Hij had net een bericht binnen gekregen dat er een gluurder actief was, de afgelopen week al 2x gezien (nu dus 3x) en min of meer aangesproken, maar hij vlucht dan weg. De beschrijving paste bij wat mijn vriendin ook gezien had en met zijn vieren hebben we een plan de campagne gemaakt. De vriend ging nog een rondje rijden, wij gingen met het gedeeltelijke kenteken en het type auto op zoek naar het volledige kenteken (lang leve de rdw, het waren gelukkig maar 450 mogelijke combinaties).
Er kwam één mogelijke combinatie uit, gelukkig was het geen Volkswagen Golf waarin de mogelijke gluurder vertrok, en die paste ook zeer goed bij wat hij dacht te herinneren (3 tekens wist hij zeker, 1 twijfelde hij tussen x en k, 1 dacht hij te weten en 1 wist hij niet). Toen we alle feiten op een rijtje hadden, hebben we de wijkagent een mail gestuurd met de beschikbare informatie en toen was het 2 uur na het incident, hebben we nog even nagebabbeld en daarna zijn we uit elkaar gegaan.

Het was uiteindelijk na tweeën toen ik eenmaal lag, want thuis aangekomen moest ik ook nog even afschakelen.

Gisteren was ik door het geheel nogal van slag, ik kon echt steeds niet de draad oppakken en ik ben veel buiten in beweging geweest want mijn lichaam wilde de onrust kwijt en vraagt dan om beweging. Dus ik ben 2x wezen wandelen en 1x wezen fietsen. Op de tijd dat de gluurder de afgelopen keren actief was hebben we om en om een ronde gelopen om te kijken of de auto er stond en of er gluurders actief waren, maar hij was er niet. Gelukkig is hij tot nu toe nog maar in een tijdspanne van een half uur actief geweest, dus zo lang duurt het dan niet. Daarna nog even gezellig gehangen en toen terug naar huis. Ik was behoorlijk brak, uiteindelijk lag ik iets na elf uur.

Bij die gele pijl is een volwassen cavia. Het hok is 2.40x0.60m
En vanmorgen ben ik iets na achten mijn bed uit gerold. Ik heb mijzelf streng toegesproken dat ik mijn spullen weer terug op de rit moest zetten en dus ben ik begonnen met weer netjes een eetlijst te printen. Dan kan ik afvinken wat ik al gegeten heb en ben ik veel meer geneigd me eraan te houden. Daarnaast heb ik de afwas weggewerkt, e-mail weggewerkt en een half verslag geschreven. Ook heb ik de oude caviabakken nu allemaal schoongemaakt, want de cavia's zijn ondertussen verhuisd en dus wil ik de oude bakken schoon opruimen. Ze zijn uiteindelijk toch naar het oude adres gestuurd, maar goed, iemand wilde wel even meelopen zodat het in één keer mee kon. Het staat echt superchique! Dat is wel heel tof.

Ik ben voor de rest met van alles en nog wat bezig, maar niet echt iets bijzonders. Ik vind het mooi geweest voor nu, ik heb namelijk nog een vol programma. Inhalen wat ik gisteren allemaal niet voor elkaar gekregen heb.

Groetjes, Domor Verbeuk.

2 opmerkingen:

Yasmine zei

Pffff, wat een griezel! Klinkt ontzettend zenuwslopend, ik zou hier echt niet rustig onder kunnen blijven. Hopelijk weten ze snel wie het is.

Domor Verbeuk zei

Rustig blijven lukt gelukkig wel. Er zit voornamelijk een stukje woede in. En nu ook een beetje frustratie omdat we hem niet te pakken hebben gekregen. Maar goed, er is wel een duidelijkere aanwijzing dat de auto inderdaad bij hem hoort.