maandag 16 maart 2015

Moe maar voldaan

Vandaag heb ik een heleboel gedaan en ondanks dat ik niet alles gehaald heb op mijn to-do lijst heb ik wel min of meer alles gehaald wat ik wilde halen (of in ieder geval reëel was om te halen). Ik moet na het blog schrijven nog afwassen, douchen en dan naar bed.

Afgelopen weekend heb ik hard geklust. Zaterdag ben ik samen met Sjors, iemand die helpt met klussen binnen en buiten, bezig geweest om een flink stuk struik terug te snoeien bij de caravan, want daar komt een 10ft containertje zodat we het hooi beter kwijt kunnen (namelijk op eigen terrein, in plaats van bij de buren) en daarnaast alle andere zaterdagklussen gedaan (hond uitlaten, plasplek bij zowel Victor als de shetten verwijderen, alles mesten 2x, mee met de wekelijkse boodschappen, etc), dus dat was al een pittig dagje. Zondag was minder pittig, maar heb ik samen met mijn broertje de longeercirkel vrijgemaakt, die was namelijk sinds 2 weken droog en dus wil ik weer Victor kunnen laten rennen.

Daar zag ik wel een klein beetje tegenop, want de eerste keer uit zijn dak gaan komt meestal neer op een uit elkaar gerukte ik om hem enigszins op de cirkel te houden, maar hij staat sinds 2 weken gedeeltelijk op ander voer en dat maakt blijkbaar een wereld van verschil (mijn moeder belde me na enkele dagen op dat ze zich zorgen maakte, hij was zo suffig. Maar hij bleek gewoon ultra relaxed te zijn). Ook van het klussen van zaterdag was hij a) niet zo van slag en b) 's avonds al weer volledig chill. Hij had alleen niet zo veel hooi gegeten, maar dat heeft hij die nacht helemaal ingehaald.

Maar goed, rennen op de longeercirkel, dat viel ontzettend mee. Helemaal aan het begin moest ik hem één keer terug op de cirkel trekken en één keer met de zweep terug op de cirkel sturen, maar dat was het dan. Hij ging gewoon lekker helemaal los op de cirkel. Pas na enkele minuten kreeg ik hem terug naar draf, en nog iets later naar stap/halt zodat ik hem de andere kant op kon laten gaan. Toen was hij uiteraard bekaf, dus heeft hij niet zo veel meer gegaloppeerd, maar toch nog wel een aantal rondjes. Daarna heb ik hem uitgebreid uitgestapt (aan de hand op de cirkel, want hij wilde graag bij me lopen) en toen mocht hij weer rollen. Hij rolt altijd wel, vrijwel iedere nacht op zijn zaagselbed op de rubber tegels, maar niets is zo heerlijk als in het dikke zand te rollen. Hij nam er uitgebreid de tijd voor, en daarna was het volgens hem tijd voor de volgende activiteit: gras eten! Dat heb ik echter beperkt gehouden, want ik vond hem nog te veel spring in het veld en hij mag alleen gras eten (en rollen) als hij aan het halster is. Hoofdstel aan, is aan het werk. Maar dat heeft wel als consequentie dat ik relatief weinig te zeggen heb wanneer hij alleen een halster om heeft. Dat ik hem dat heb aangeleerd heeft voor- en nadelen.

Toen terug naar huis gelopen, hem in de paddock gezet en zelf binnen nog even gechilled voordat ik terug naar Wageningen ging.

Vanmorgen ben ik later dan gepland opgestaan. Ik kon mijzelf om 7.00 echt niet mijn bed uitkrijgen, dus is het 7.45 geworden. Maar vanaf dat moment ben ik wel actief bezig geweest. Ik heb mijn to-do lijstje geprint voor deze week en ben daar ook hard mee aan de slag gegaan. Verslag BT1.4 heb ik afgemaakt (ik heb vandaag gewoon 3x aan het verslag gezeten), daarnaast heb ik alle FreeRice voor deze week gedaan: 35K! En ik heb alle bijbelhoofdstukken gelezen: 35 stuks (ik ben nu bij psalmen bezig, dus de meeste hoofdstukken zijn gelukkig niet zo lang). Ook heb ik 75 pagina's van De wereld van Sofie gelezen. Dus ook dat is af voor deze week.

Daarnaast heb ik dan ook nog de cavia's verschoont, al mijn afval weggegooid, de kamer opgeruimd en gezogen, wasgoed opgeruimd, een kleurplaat gekleurd en zojuist ben ik teruggekomen van het wandelen. Als ik zo meteen deze blog gepost heb en heb afgewassen, heb ik 38 puntjes van mijn to-do lijst gedaan.

Morgen ga ik aan BT1.5 werken, alle duolingo voor deze week doen, minimaal 2 tijdschriften lezen, kleding wassen, (wegen, want dat was ik vanmorgen vergeten), financiën bijwerken en hopelijk ook 2 paardenboeken lezen. Oftewel, ik heb het ook morgen niet bepaald rustig, maar dat komt helemaal goed.

Ik ga afwassen zodat ik mijn dag kan afronden.

Groetjes, Domor Verbeuk.

Geen opmerkingen: