woensdag 18 maart 2015

Opzij, opzij, opzij


Zo voel ik me wel een beetje op het moment. Alles gaat op zo'n hoog tempo, ik haal allerlei dingen in en ik heb vreselijk zin om heel hard te werken, zelfs al voelt dat een beetje onwennig uit mijn mond. Als ik deze blog geschreven heb dan ga ik of nog een keer aan mijn schoolwerk (vanmorgen al anderhalve paragraaf van het verslag 1.6 geschreven) of ik ga de cavia's verschonen, mijn kamer opruimen, zuigen, dweilen, bed verschonen en dan was ophangen. Dat moet op die volgorde, omdat cavia's verschonen vervuilt, maar het hennep daarna opgeruimd moet worden, voor het dweilen gezogen moet worden en het bed verschonen (ik hoef het alleen nog maar op te maken, het is al afgehaald en gewassen) kan pas als er netjes gedweild is. Daarna de was ophangen en dan is dat rondje ook weer klaar.

Het gaat heel goed met mijn to-do lijst. Maandag en dinsdag zijn al volledig afgevinkt, van het lijstje te laat staat alleen nog maar foto's uitzoeken open (dus een langdurige taak), voor vandaag is het afwassen (moet per se 's avonds), documentaire kijken (daar ben ik al iets aan begonnen), kamer dweilen en bed verschonen. De rest van de taken voor vandaag heb ik al afgerond.
Voor morgen staan de volgende taken nog open die ik vandaag kan doen: bloggen (dat doe ik nu), informatieboek lezen, kamer opruimen, tekenen en zuigen. Dus dat dunt ook al aardig uit, dat informatieboek wordt sowieso ook nog vandaag gelezen en een tekening moet ook lukken.
Voor morgen verplicht morgen staat op het programma: 1 uur verslag, pillen slikken (vitamines en omega 3), wandelen en afwassen.
Voor vrijdag, zaterdag en zondag dunt het lijstje ook al weer flink uit van wat ik van tevoren kan doen: 3 tijdschriften lezen, 2 uur verslag schrijven (zaterdag en zondag mogen vooruit gewerkt worden), film kijken en 3 informatieboeken lezen.
Voor vrijdag staat er voor de rest nog: 1 uur verslag, afwassen, wandelen, pillen slikken en wegen op het programma en voor zondag nog afwassen, wandelen en pillen slikken. Voor zaterdag staat er helemaal niets op het programma, want die 3 dingen zijn dan niet mogelijk (dan ben ik bij mijn ouders).

Oftewel: haast, vliegen, rennen, springen, vallen en weer opstaan! Maar het gaat dan ook wel erg goed. Ik schreef namelijk verslag 1.6 en dat was geen typefout! BT1.5 stelde namelijk niet zo veel voor en heb ik dus gisteren afgerond. En ik wil kijken hoe ver ik met 1.6 vandaag kom. Het liefst hoop ik ook op af, want dan kan ik morgen aan 1.7 beginnen. Ik wil ze gewoon af hebben!

Gisteren heb ik 2x gewandeld, daar had ik ook nog tijd voor en hopelijk lukt dat vandaag opnieuw. Want ook daar geniet ik van en het zijn voor mij echt rustmomenten in de dag. Ik heb gisteren trouwens 2 paardenboeken gelezen: "springen" en "ponyrijden", vandaag heb ik al "zonder hoef geen paard" gelezen en staat "De volmaakte Princelyke Hoef-smidt" op het programma. En misschien ook nog "Paardenkoopers, Pikeurs en Hoefsmids zakboek". Maar dat weet ik niet zeker. Iets met tijdsplanning en maar 24 uur in een dag hebben zitten.

Maar goed, zo gaat het hier dus. Het is een druk programma, ik heb ontzettend veel plezier erin en ben wel een beetje aan de hypere kant. Maar goed, de taken komen af en dat is op het moment het belangrijkste.

Groetjes, een racende Domor Verbeuk.

Geen opmerkingen: