donderdag 5 maart 2015

Ork ork ork, soep eet je met een...

Sta ik daar, met een vork in mijn handen, voor de bestekla een beetje wazig te kijken. Ergens klopt het niet, mijn soep is opgewarmd in de magnetron en ik moet alleen nog even bestek pakken. Opeens valt het kwartje: soep eet je niet met een vork. En dus heb ik de vork maar omgewisseld voor een lepel.

De soep eergisteren
Soms gebeuren dit soort dingen. In mijn geval mogelijk vaker dan gemiddeld, mijn hoofd is erg vaak bezig met andere dingen. Hoewel ik wel merk dat als ik braaf een pilletje valdispert slik, ik wel minder verstrooid ben. Ik heb altijd te horen gekregen dat dat nou eenmaal de keerzijde is van inteligentie, maar het is wel vermoeiend af en toe. Voor ben ik bezig met mijn soep, waar ik eigenlijk niet eens meer echt trek in heb, maar ik heb wel een lepel bij de soep.

De afgelopen dagen zijn gigantisch goed gegaan. Ik heb gisteren gewoon LIT6 afgemaakt en opgestuurd, over 2 weken heeft ze tijd om naar mijn verslagen te kijken, spannend! Maar het is voor nu in ieder geval afgehandeld. En vandaag ben ik hard aan de slag gegaan met BT1.2. Een ander verslag dat al sinds 22 januari staat om af te maken/herschrijven/afronden. Ik ga vanavond nog een keertje aan de slag en dan wil ik deze direct netjes afronden. Ik verwacht wel dat dit lukt, het is een opdracht waar weinig hersenbrekers in zitten. Het is nog wel 45 minuten werk, schat ik, maar dat is het dan ook wel.

Voor mij is 45 minuten overigens best een klus, maar het is niet onoverkomelijk. En dat had ik eerder wel. Ik ben echt zo tevreden met vandaag en gisteren. Natuurlijk had ik meer kunnen doen, en ik moet ook nog wel wat dingetjes doen, maar het gaat echt ontzettend lekker.

Gisteren heb ik de dag gewoon volledig afgesloten, alle taken waren afgerond en die van maandag en dinsdag ook. Daarnaast heb ik toen ook al een stukje foto's uitgezocht. Dat is best nog wel een klus, maar het eerste deel is gedaan.Voor vandaag kwam er nog even een grotere klus bij, gezien in tijd, want mentaal stelt het nauwelijks iets voor. Ik had blijkbaar kleurplaat kleuren ingesteld op elke 3 dagen. Daar heb ik nu 1.5 uur in zitten, en daar komt nog een uur bij gok ik voordat hij af is. En dan heb nog minimalistisch ingekleurd (1 kleur, de rest wit gelaten), maar hij wordt wel mooi. Ik wilde eerst nog een tweede kleur inbrengen, maar uiteindelijk besloten om dat niet te doen.

Kleuren gaat in de loop van het stuk over het algemeen wel sneller. Maar het blijft best een priegelwerkje, zeker omdat ik geen herhalingsfouten wil maken (ik ben erg van de symmetrie).

Voor de rest heb ik eigenlijk niks boeiend te vertellen. Het gaat zijn gangetje, maar ik heb wel alles op orde en ben op hoog tempo achterstanden aan het wegwerken en dat is echt heerlijk.

Groetjes, Domor Verbeuk.

1 opmerking:

conchita zei

Klinkt als een relaxte dag. leuke kleurplaat, is dat een speciale?