dinsdag 3 maart 2015

Once upon a time...

In New York City


"There is always a once upon a time, in New York City", ten minste, als je er echt voor gaat. En dat is niet alleen zo in NYC. En ik lijk mijn motivatie weer gevonden te hebben. Gisteren is echt geweldig goed gegaan, vandaag ging ook weer top!

Ik ben keihard aan het verslag bezig waar ik al 3 weken niet mee vooruit kwam. Ik had daar alleen een geraamte van staan, gebaseerd op de opdracht. Maar ik wist slecht hoe ik verder moest. Maandagochtend heb ik er een begin aan gemaakt door te kijken wat er online aan informatie stond. Dat was veel meer dan verwacht! Dus dat heb ik eerst uitgebreid gelezen en alvast belangrijke stukken uitgevist en gekopieerd naar het verslag. Ik vond dat ik daarmee voldoende gedaan had, namelijk al veel meer dan de periode daarvoor. Maar in de loop van de middag kreeg ik opnieuw inspiratie en ben ik gewoon weer verder gegaan en heb ik de eerste 1.5 paragraaf geschreven.

Vandaag er weer verder aan gegaan dus ik heb nu al 3 paragrafen af. Dat is voor mij echt een topprestatie doordat ik zo ontzettend dichtsla op het moment dat ik het niet meer weet. Ik wil er dan nog niet eens naar kijken, laat staan eraan werken. Dus al is 3 paragrafen niet ontzettend veel, voor mij is het echt heel goed, het voelt in ieder geval echt heel goed. Morgen weer een stuk, misschien dan wel 2 paragrafen, maar dat moet ik even kijken. Als dat lukt maak ik hem waarschijnlijk wel af daarna (dan blijft alleen de conclusie over), anders ga ik er donderdag ook nog mee aan de slag en kan ik hem dan opsturen.

En dan komt het grote wachten, maar dat zie ik dan wel weer.

Afgelopen dagen heel hard ook aan andere dingen gedaan. Ik ben weer helemaal bij met Duolingo, ik ben nu op 55% van mijn FreeRice-doel en ik ben flink aan het lezen in Hoefproblemen (van Nassau). Ook heb ik een flink stuk Wereld van Sofie gelezen, vandaag 2 tijdschriften weggelezen (nog ±12 te gaan) en ben ik bij de bijbel nu in het psalmen-gedeelte. Ik heb gisteren een kleurplaat gekleurd, een tekening geschetst en alles weggewassen qua was. Vandaag heb ik opgeruimd, gezogen en gedweild, de koelkast is schoongemaakt, net als de magnetron en de caviaren is ook verschoond. Mijn keukenkastjes zijn uitgezocht, dus ik weet wat nu als eerste op moet en mijn bonnetjeslijst is weer netjes bijgewerkt. Uiteraard ook gewandeld en zat andere dingen gedaan, maar deze schieten me zo te binnen.

Morgen weer verder. Dan beddengoed verschonen/wassen/ophangen, weer 2 tijdschriften lezen, verder in Hoefproblemen en een documentaire kijken. En als het lukt ook aan de slag met BT1.2, een oude administratie die ik nog moet afronden en foto's uitzoeken om te printen (als ik die 3 taken heb gedaan + 1 tijdschrift lezen, dan heb ik al mijn achterstallige taken gedaan).

En nu ga ik douchen, morgen gaat mijn wekker weer om 7.00. Ik heb er nu al zin in.

Groetjes, Domor Verbeuk.

2 opmerkingen:

Nailfinity zei

Je bent goed bezig dus! Fijn van die momenten waarop alles goed lijkt te gaan. Geniet ervan!

Domor Verbeuk zei

Bedankt voor je reactie. Genieten doe ik er zeker van (en dankzij jouw blog over nagellak, heb ik voor het eerst in een jaar tijd ook maar weer eens een lakje op mijn nagels gedaan).